Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013

Η ιστορία του TETRIS..

Πριν ξεκινήσουμε να πούμε ότι το Tetris είναι βασισμένο στο Tetramino (tetra=από το αρχαίο ελληνικό τέτρα και το domino). Ονομάστηκε Tetris από το (τέτρα και το τένις) που άρεσε στον Alexey Pajitnov.

Αριστερά βλέπετε τα 5 ελέυθερα Tetronimoes I, O, Z, T, L

Το 1984, στην Σοβιετική ακαδημία επιστημών ο Alexey Pajitnov μαζί με τον Dmitry Pavlovsky και τον Vadim Gerasimov, ανέπτυξαν το Tetris ως μια επιθυμία να δημιουργήσουν ένα puzzle game το οποίο να παίζεται από δύο άτομα, και το συγκεκριμένο παιχνίδι διαδόθηκε μετά σε αρκετούς υπολογιστές.

Ο πρόεδρος της Mirrorsoft, Robert Stein πλησίασε τον Pajitnov με μια προσφορά να κυκλοφορήσει το Tetris παγκοσμίως, και απέκτησε και τα δικαιώματα του τίτλου, τα οποία έπειτα τα παρέδωσε στην Spectrum Holobyte. Ο προγραμματιστής Ed Logg αφού είδε το Tetris να τρέχει σε Atari ST, έπεισε την Atari Games να αποκτήσουν τα δικαιώματα.
IBM PC 1986

Με τα δικαιώματα εξασφαλισμένα, η Atari Games παρήγαγε μια arcade εκδοχή του Tetris, και κάτω από το όνομα της Tengen που το έδωσαν, ξεκίνησαν να το μεταφέρουν και για το Nintendo Entertainment System (NES) το οποίο εκδόθηκε το Μάιο του 1989 τελικά.

H Tengen μαζί με την Spectrum Holobytes αργότερα έδωσαν τα δικαιώματα στον Henk Rogers για λογαριασμό της Nintendo, για να κυκλοφορήσουν το Tetris στην Ιαπωνία, και ο Rogers ταξίδεψε στην Μόσχα για να εξασφαλίσει και τα δικαιώματα για το πρωτοεμφανιζόμενο τότε Game Boy.

Περίπου την ίδια εποχή η Nintendo πλησίασε την Spectrum Holobyte για να αναπτύξουν μια εκδοχή του για το Game Boy, και ένας εκπρόσωπος της Mirrorsoft, ο Kevin Maxwell, ταξίδεψε στην Ρωσία για να εξασφαλίσει και αυτός μια άδεια για λογαριασμό τους!

Το τραγικό της ιστορίας είναι όμως ότι επειδή ο Robert Stein αρχικά είχε πάρει τα δικαιώματα από τον Pajitnov απευθείας, και όχι από τις Ρωσικές αρχές, το υπουργείο της τότε σοβιετικής ένωσης δήλωσε ότι τα δικαιώματα του Tetris δεν ήταν κατοχυρωμένα σε κανέναν απολύτως, και ότι η Atari Games είχε μόνο τα δικαιώματα για την κυκλοφορία του Tetris στην arcade εκδοχή του.
ATARI version

Έστειλαν ένα φαξ στον Maxwell στην Αγγλία το οποίο έπρεπε να απαντηθεί σε 48 ώρες, το θέμα όμως ήταν ότι ο Maxwell ήταν στην Μόσχα, και το αποτέλεσμα ήταν να δοθεί η άδεια τελικά στην Nintendo.

Τον Απρίλη του 1989, η Tengen έκανε μήνυση στην Nintendo για καταπάτηση δικαιωμάτων.

Τον Ιούνιο του 1989, ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του Tetris από την Tengen, το Αμερικανικό δικαστήριο απαγόρευσε στην Tengen την περαιτέρω κυκλοφορία του παιχνιδιού, και διέταξε όλες οι εναπομείναντες κόπιες του παιχνιδιού να συγκεντρωθούν και να καταστραφούν. Το αποτέλεσμα ήταν να συγκεντρωθούν και να καταστραφούν περίπου 268.000 κόπιες.

Σε μια συνέντευξη του ο Ed Logg σημειώνει ότι, η έκδοση της Tengen για το Tetris ήταν φτιαγμένη από την αρχή με κανένα κομμάτι του κώδικα ή υλικό από το αρχικό παιχνίδι. Αφού ο τίτλος είχε παρουσιαστεί στο Consumer Electronics Show του Las Vegas, o πρόεδρος της Tengen ο Randy Browleit ζήτησε να γίνουν κάποιες βελτιώσεις στο παιχνίδι.
NES version

Αρχικά το παιχνίδι ήταν ασπρόμαυρο, και φυσικά ο Browleit ζήτησε να γίνει έγχρωμο, και ο Logg άλλαξε το παιχνίδι σύμφωνα με τις “παρατηρήσεις”.

Όταν ο Logg ερωτήθηκε για το ποια έκδοση του Tetris προτιμούσε περισσότερο, δήλωσε ότι, η έκδοση της Nintendo για το Tetris στο NES, δεν ήταν απολύτως σωστή. Διότι η ταχύτητα του παιχνιδιού που έπρεπε να αυξάνεται με λογαριθμικό τρόπο απλά στην έκδοσή της Nintendo διπλασιαζόταν.


Ένα ενδιαφέρον ερωτημα προέκυψε: είναι δυνατόν κάποιος να παίζει επ'άπειρον?

Την πρώτη παρουσίαση του "προβλήματος" την έθεσε ο John Brzustowski το 1988, στην διδακτορική του διατριβή, τέσσερα χρόνια αφού δημιουργήθηκε το παιχνίδι και έχει πρόσφατα επανεξεταστεί από τον Walter Kosters.

Καταλήγουν πως ένας παίχτης είναι "καταδικασμένος" κάποια στιγμή να χάσει. Αιτία αποτελούν τα αντικείμενα με σχήμα S και Ζ. Εάν εμφανιστούν στη σειρά μια αλληλουχία σχήματος S σχήματα, αναγκαστικά θα προκύψει μια τρύπα σε μια γωνία εξαιτίας της "αφελούς" βαρύτητας που χρησιμοποιήθηκε στον αρχικό αλγόριθμο.

Στη συνέχεια δημιουργήθηκαν διαφορετικές εκδοχές του παιχνιδιού, τροποποιώντας ανάλογα τον αλγόριθμο. Στον αρχικό αλγόριθμο ήταν δυνατόν να "εξαφανιστεί" μια ολόκληρη σειρά στη μέση, κι ενώ μπορεί να "πέφτουν" προς τα κάτω όλες οι γραμμές από πάνω, ήταν δυνατόν να μείνει κυριολεκτικά στον αέρα ένα αντικείμενο.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

Followers

Member
Powered By: BWidgets